Trolling

Wielu firm zalicza PR-owe wpadki, ale ta przebija chyba wszystko na długi czas.

Samsung zapłaci karę za umieszczanie fałszywych komentarzy i płacenie za trollowanie w internecie.

Tajwańskiemu oddziałowi firmy  udowodniono płacenie za fałszywe komentarze, które wychwalały produkty Samsunga i krytykowały produkty konkurencji.

Śledztwo prowadziła Tajwańska Izba Handlowa -  Taiwan’s Fair Trade Commission. Wyniki prowadzonego przez kilka miesięcy śledztwa potwierdziły, że południowokoreańska firma korzystała z wynajętych dwóch firm marketingowych, których zadaniem było zasypywanie tajwańskich forów komentarzami na temat produktów Samsunga i jego rynkowych konkurentów przez podstawione osoby.

Wyniki sledztwa nie ujawniają poszkodowanej firmy z nazwy
.
Kara dla dwóch zewnętrznych firm marketingowych wynosi 100 tysięcy dolarów. Koreańczykom natomiast zasądzono zapłacić 340 tysięcy dolarów.

Nie jest to pierwsza tego typu kara dla Samsunga nałożona przez FTC. Wcześniej producent dostał grzywnę w wysokości 10 000 dolarów za błędne informacje reklamowe kierowane do potencjalnych konsumentów na temat aparatu w modelu Galaxy Y Duos.